De beschermelinge – Beverly Lewis –

De beschermelinge – Beverly Lewis –

Vandaag neem ik je weer mee naar Hickory Hollow voor het derde deel van de boekenserie van Beverly Lewis. Dit keer het boek ‘De beschermelinge’. Het eerste deel ‘De violiste‘ vond ik ontzettend goed. Het tweede deel ‘Het bruidsmeisje‘ was naar mijn mening te langdradig. Ben je benieuwd wat ik van dit deel vind? Lees dan snel verder!

– Lerares Jodi Winfield vindt tijdens het hardlopen een meisje langs de kant van de weg. Ze heeft alleen ondergoed aan en er lopen dikke tranen over haar wangen. Jodi neemt de peuter mee naar huis met het plan uit te zoeken, waar de kleine meid vandaan komt. Terwijl de dagen voorbijvliegen raakt Jodi steeds meer gehecht aan het meisje, maar ze heeft nog altijd geen idee wie ze is. Op een dag komt Jodi onverwacht bij de Amish in Hickory Hollow terecht. Zal ze bij hen antwoorden vinden? –

Wat ik ontzettend leuk aan dit boek vind is dat het een keer niet gaat om de liefde tussen de hoofdpersoon en een (Amish) man. Het is juist geen zoetsappig romantisch verhaal en dat kan ik best wel eens waarderen. In dit boek wordt juist de relatie tussen twee vrouwen enorm uitgediept. Hierbij gaat het om een niet-Amish vrouw (Jodi) en een Amish vrouw (de moeder van de peuter). Ontzettend mooi om te lezen hoe deze twee verschillende werelden uiteindelijk ook een hoop overeenkomsten hebben. Doordat het zo levendig beschreven is, lijkt het net of je naar een film kijkt. Eerlijk gezegd ben ik een heel klein beetje jaloers op Jodi. Ik wil ook wel zo’n uniek kijkje in Amishland en dan ook nog zo’n bijzondere baan bemachtigen. :-)

Er zijn geen dingen die ik anders had willen zien. Het verhaal had genoeg spanning en was niet erg voorspelbaar. Echt weer een prachtig verhaal van Beverly!

Ben je gek op Amishavonturen, maar vind je het ook wel eens leuk dat het een keer niet om de liefde tussen een jongen en meisje draait? Dan is dit boek echt een goede keuze!

Beverly Lewis groeide op in Pennsylvania, midden in het Amish gebied van Amerika. Als kind deed ze niets liever dan lezen, schrijven en pianospelen. Ze heeft al ruim tachtig boeken geschreven, waarvan er vele prijzen wonnen. Met haar verhalen biedt Lewis een kijkje in de traditionele Amish gemeenschap. De oude normen en waarden en het eenvoudige leven van deze groep spreken veel lezers aan, want al snel verzamelde ze een grote schare fans. Beverly Lewis is getrouwd met David en woont in Colorado.

Het bruidsmeisje
Schrijver: Beverly Lewis
Uitgever: De Groot Goudriaan