Strootjesbruid – Karen Witemeyer –

Strootjesbruid – Karen Witemeyer –

Ik kan onwijs blij worden van boekenbonnen. Voor mijn verjaardag heb ik er weer een paar gekregen en ik geef ze dan vaak dezelfde week nog uit. In de boekhandel zag ik het boek ‘Strootjesbruid’ liggen en voelde me gelijk aangetrokken tot de afbeelding op de voorkant. Nadat ik de flaptekst had gelezen wist ik zonder twijfelen dat het dit boek moest worden.

– Niemand betreedt het land van de Archers. Niet als zijn leven hem lief is. Maar wanneer Meredith Hayes hoort over een plan om de gebroeders Archer door een brand van hun ranch te verjagen, besluit ze dat risico toch te nemen, en zo een jarenlange schuld in te lossen.
Jaren van voortdurende waakzaamheid verharden het hart van een man. Wanneer Travis Archer echter een vrouwelijke indringer op zijn land aantreft, met dezelfde levendige blauwe ogen als het dappere jonge meisje dat hij vroeger ooit te hulp geschoten is, kan hij het niet over zijn hart verkrijgen haar weg te sturen. En wanneer ze door een daad van opoffering gewond raakt én haar reputatie verliest, doen dankbaarheid en schuldgevoel hem besluiten haar nogmaals te redden.
Hoewel Travis niet langer de hoffelijke jongeman is waar Meredith eens over droomde, belooft ze hem trouw. Maar zal er ooit sprake zijn van liefde? Of zal Travis wanneer hij haar ziet nooit verder kijken dan die dag waarop hij het korte strootje trok? –

Wat een fantastisch goed boek is dit! Echt een verhaal waar je meteen in zit en je stiekem al de laatste bladzijden wilt lezen om te weten hoe het afloopt. Er gebeurt ontzettend veel in het boek, wat het totaal onvoorspelbaar maakt. De karakters zijn erg sterk neergezet en als lezer krijg je meer informatie dan de hoofdpersonen van elkaar weten. Het fascineert me enorm hoe het er vroeger aan toe ging. Meredith moest bijvoorbeeld trouwen met één van de vier broers, omdat ze gewond was geraakt en daar in huis had overnacht. Dat kunnen wij ons toch niet voorstellen? Ik kon het boek niet meer wegleggen en heb het tot diep in de nacht uitgelezen. Dat zegt wel genoeg toch?

I dislike…
Ik zou echt niets kunnen bedenken wat ik anders had willen zien. Het enige puntje dat ik zou kunnen bedenken is dat het boek eigenlijk twee keer zo dik had moeten zijn! ;-)

Dit boek zou ik aanraden aan vrouwen die van ‘kostuumdrama’s’ en een hoop romantiek houden. Het is vanuit een christelijke invalshoek geschreven, maar het ligt er niet onwijs bovenop en is vrij nuchter geschreven. Het boek maakt deel uit van een serie en elke keer is een andere broer de hoofdpersoon. Via de andere boeken kun je dus ook lezen hoe het met de vorige hoofdpersonen is verder gegaan.

Karen Witemeyer groeide op in California en verhuisde naar Texas om te studeren. Daar ontmoette ze de liefde van haar leven waar ze ook mee trouwde. Ze werd verliefd op het ruige Texas en gebruikt de prachtige zonsondergangen en pioniersverhalen als inspiratie voor haar boeken. Karen heeft al vele bestsellers op haar naam staan en heeft meerdere awards gewonnen. Ze staat bekend om haar historische romans en is ervan overtuigt dat de wereld meer ‘…en ze geloofden nog lang en gelukkig’ verhalen nodig heeft.

Strootjesbruid
Schrijver: Karen Witemeyer
Uitgever: Grace Publishing House