Vergeet mij niet – Karen Kingsburry –

Vergeet mij niet  – Karen Kingsburry –

Naast boeken over de Amish lees ik ook graag boeken van de schrijfster Karen Kingsbury. Zij schrijft verhalen, die zich afspelen in onze moderne maatschappij. Ze heeft een aantal series, maar ook losse delen geschreven. Kenmerkend aan haar boeken is het duidelijk christelijke karakter wat altijd weer naar voren komt. Vandaag wil ik je vertellen over het indrukwekkende boek: ‘Vergeet mij niet’.

– Jaren geleden schreven Ellie en Nolan elkaar een brief en spraken af dat ze elkaar elf jaar later weer zouden ontmoeten om de brieven te lezen. Nu is het bijna zover, maar de oude vrienden staan verder van elkaar af dan ooit. Ellie is een alleenstaande moeder die met moeite rondkomt en haar geloof heeft verloren. Soms kijkt ze naar Nolan, die is uitgegroeid tot een professionele basketballer. Alles wat hij heeft meegemaakt, heeft zijn geloof juist versterkt. Kan hun vriendschap deze afstand overbruggen? –

Ik vind dit één van de beste boeken ooit geschreven door Karen. Het is echt een hartverscheurend verhaal waardoor je het boek dezelfde dag nog wilt uitlezen. In het eerste hoofdstuk maak je kennis met de hoofdpersonen en wordt de scène verteld waarbij het misgaat. Daarna wordt er een sprong in de tijd van elf jaar gemaakt en is de situatie compleet veranderd. Er is veel oud zeer en niet alle dromen en verwachtingen zijn uitgekomen.

In dit verhaal laat Karen zien hoe God in harten kan werken. Hoe Hij dingen die onmogelijk lijken mogelijk maakt. Ook het einde is heel sterk en hierdoor doe je, na de laatste bladzijde gelezen te hebben, het boek met een zucht dicht.

Ik vind het echt een prachtig verhaal, maar sommige dingen zijn wel erg ‘toevallig’. Alhoewel het een prachtig verhaal is had het soms iets minder voorspelbaar mogen zijn.

Ik zou dit boek aanraden aan vrouwen die erg van dramatische verhalen met een ‘…en ze leefden nog lang en gelukkig einde’ houden. Dan zul je van dit boek onwijs genieten en het haast niet weg kunnen leggen!

Karen Kingsbury is de absolute nummer 1 van christelijke romanschrijvers in Amerika. Van haar ruim veertig romans zijn al meer dan tien miljoen exemplaren in omloop. Ze won talloze prijzen, en sommige van haar boeken worden zelfs verfilmd. Karen krijgt stapels brieven en e-mails van lezers. Hierdoor weet ze dat haar boodschap van hoop al vele levens veranderde.

Vergeet mij niet
Schrijver: Karen Kingsbury
Prijs: 20,99