Review: Er was eens een prins

Review: Er was eens een prins

In de vakantie mag ik van mezelf altijd een nieuw boek kopen. Heerlijk vind ik het om naar de boekwinkel te gaan en door de vele nieuwe boeken te snuffelen. Ik pak verschillende boeken op, lees de flapteksten, leg boeken weer terug en meestal word ik dan wel gegrepen door een bepaald boek. Dit keer was het Er was eens een prins van Rachel Hauck. Ik denk dat ik in een opslag verliefd was op de foto op de kaft en de titel. Heerlijk een hedendaags sprookje voor volwassenen!

Susanne is nooit zo’n meisje geweest dat droomde over hartstochtelijke romances, witte paarden en roze prinsessenjurken. Het enige wat ze wil is trouwen met de man van wie ze al meer dan twaalf jaar houdt. Maar die droom komt niet uit. In plaats van eindelijk het langverwachte aanzoek te krijgen, wordt ze gedumpt.

Het laatste wat prins Nathaniel verwacht tijdens zijn vakantie is de vrouw van zijn dromen te vinden. Als prins heeft hij veel verantwoordelijkheden en zijn familie heeft vanwege de gespannen politieke situatie een bruid voor hem gekozen. Maar als hij Susanna op een dag te hulp schiet, ziet hij alles door een andere, roze bril…

Als meisje droomde ik regelmatig over prinsen en prinsessen en wanneer ik met mijn barbies speelde kwamen mijn verhalen tot leven. Gelukkig heb ik mijn prins al ruim 10 jaar aan mijn zijde staan, maar voor Susanna liep het toch allemaal even anders. Ze dacht de man gevonden te hebben met wie ze wilde trouwen, maar dit ging opeens niet door. Dan komt er een echte prins in beeld, maar in het begin kent Susanne de dubbele agenda van Nathaniel niet. Voor de lezer levert dit best wat grappige leessessies op. Ik vond het heerlijk om een kijkje in het leven van de royals te mogen nemen. Stiekem willen we toch allemaal weten hoe zij leven en of zij zich om net zulke kleine dingen druk maken als wij dat kunnen doen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje moest wennen aan de schrijfstijl van Rachel Hauck. Begrijp me niet verkeerd, want het verhaal is echt tof. Ze schrijft alleen niet zo beeldend als bijvoorbeeld Karen Witemeyer of Jody Hedlund. Het is wel beeldend, maar een beetje over de top. Er worden ontzettend veel beschrijvingen gegeven. De manier waarop de hoofdpersonen iets zeggen, wat ze denken of wat ze zien. Misschien moet ik er gewoon even aan wennen.

De verhaallijn vind ik verder sterk, ook het einde is goed beschreven. Wat ik dan minder leuk vond was de reactie van Susanne, het kwam bij mij erg zeurderig over. Ik kan hier niet te veel over vertellen, want ik wil niet te veel verklappen. Laten we het er op houden dat ik wel heel anders had gereageerd. Stiekem vind ik het einde gewoon niet romantisch genoeg. Ik had gewild dat ze Nathaniel gelijk om de nek was gevlogen. :-)

Het boek is zeker een aanrader, alleen al omdat het een geweldig verhaal is waarbij een doodgewoon meisje met een prins een relatie krijgt. De fantasieverhalen van menig meisje komen hierbij tot leven! Ook leuk, dit is het eerste deel van een serie over koninklijke bruiloften. We kunnen dus nog meer verwachten en ik kijk er naar uit!

Rachel Hauck had als kind al het verlangen om te schrijven. Hoewel ze journalistiek studeerde, koos ze voor het schrijven van fictie omdat ze voelde dat ze juist in romans kon schrijven over de dingen in het leven die er écht toe doen. Rachel woont samen met haar man en hun kleine schnauzer, Miss Independent, in de zonnige staat Florida.

Er was eens een prins
Schrijver: Rachel Haucks
Prijs: €20,99