Hoofd in de wolken – Karen Witemeyer –

Hoofd in de wolken – Karen Witemeyer –

Sinds een paar maanden heb ik de boeken van Karen Witemeyer ontdekt. Haar romans bevatten historische verhalen en gaan vrijwel altijd over de liefde. Het zijn heerlijke zwijmelverhalen en lezen lekker snel weg. Ik heb er zelf één gekocht en twee delen heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Het boek ‘Hoofd in de wolken’ kwam ik in de bibliotheek tegen.

– Adelaide Proctor verlangt naar een levensechte romanheld voor zichzelf. Maar als haar jacht op een echtgenoot in een vernedering eindigt, solliciteert ze naar een betrekking als gouvernante op een afgelegen schapenhouderij in Texas en besluit ze haar dwaze verlangen naar romantiek achter zich te laten.

Gideon Westcott liet zijn luxe leventje in Engeland achter zich om een reputatie op te bouwen in de wolindustrie, niet verwachtend dat hij van de ene dag op de andere vader zou worden. Tot zijn grote verdriet heeft de vijfjarige Isabella sinds de dood van haar moeder geen woord meer gezegd. Het onconventionele karakter van de nieuwe gouvernante baart Gideon zorgen – maar tegelijkertijd intrigeert het hem. Hij kan zich echter niet permitteren zich af te laten leiden.

Als Isabella’s oom het meisje op komt eisen – en haar erfenis – moeten Gideon en Adelaide samenwerken om Isabella tegen de slechte bedoelingen van de man te beschermen. Al snel kunnen ze hun toenemende wederzijdse aantrekkingskracht niet meer negeren. Maar is Adelaide bereid om na zoveel hartzeer haar hoofd uit de wolken te halen en haar hart op het spel te zetten? –

Ik vond dit echt een heerlijk boek om te lezen en heb het dan ook in één zondag uitgelezen. Adelaide is een meisje dat erg fantasierijk is en ze droomt van een prins op het witte paard. Het leuke is dat het verhaal ook uiteindelijk zo loopt. Daarnaast komt ze vaak in grappige situaties terecht, omdat ze er van alles uitfloept.

Het verhaal vind ik echt heel leuk beschreven, ook al was het slot vrij voorspelbaar. Er zit veel humor in de verhalen en de karakters zijn ontzettend sterk neergezet! Ik ben altijd blij dat haar boeken lekker dik zijn en bij zo’n boek zou ik willen dat ik niet zo snel lees. Dit boek ga ik ook zeker zelf kopen om mijn verzameling compleet te maken!

I Don’t like…
Er zijn geen minpunten aan dit verhaal.

Je moet dit boek gewoon lezen als je ook hebt genoten van de andere boeken van Witemeyer. Heb je geen zin om te lezen over romantiek of wil je meer een avontuurlijk verhaal, dan is dit boek absoluut niet geschikt voor je. Ben je net als ik gek op kostuumdrama’s en moet een verhaal een ‘…en ze leefden nog lang en gelukkig einde’ hebben? Dan moet je nu naar de boekhandel rennen!

Karen Witemeyer groeide op in California en verhuisde naar Texas om te studeren. Daar ontmoette ze de liefde van haar leven waar ze ook mee trouwde. Ze werd verliefd op het ruige Texas en gebruikt de prachtige zonsondergangen en pioniersverhalen als inspiratie voor haar boeken. Karen heeft al vele bestsellers op haar naam staan en heeft meerdere awards gewonnen. Ze staat bekend om haar historische romans en is ervan overtuigt dat de wereld meer ‘…en ze geloofden nog lang en gelukkig’ verhalen nodig heeft.

Hoofd in de wolken
Schrijver: Karen Witemeyer
Uitgever: Grace Publishing house